Перейти до основного вмісту

Ти сам собі країна


"Не встидайся - то твоя земля,
  не встидайся - то Україна.
  Добре є там, де нас нема
  Будь для батька нормальним сином".
                                                                       Скрябін "Сам собі країна"
Фото: Taras Puzynyak


В теперішній ситуації ці слова дуже доречні. В своїй пісні Андрій Кузьменко помістив глибокий зміст. Адже він розумів, що потрібно для змін. Впершу чергу для мене це зміна менталітету, усвідомлення того, що ми відповідальні за своє життя. Я навчилась шукати причинно-наслідкові зв'язки, коли мене щось не влаштовує. Кожна дія має наслідок, а те, що ми робимо зараз, повпливає на нас у майбутньому. Тобто треба взяти контроль над нашими вчинками, а не моя хата з краю... Процитую Святослава Вакарчука: "Те, що з нами відбувається справа наших рук... або нашої бездіяльності".

Питання про зміни в Україні дуже актуальні і хвилюють багатьох небайдужих громадян. Але чомусь багато з них живуть в очікуванні дива. Кілька років тому в мене була дискусія про те, що зміни прийдуть, коли зміниться влада, але як бачимо особливо нічого не змінилось. 

Давайте запитаємо себе "Чому?"

Як сказав Дж. Кеннеді: "Не питай, що твоя країна зробила для тебе, питай, що ти можеш зробити для своєї країни".

З чого почати?
Давайте почнімо з себе. Насамперед, з виховання культури своєї поведінки та удосконалення свого внутрішнього світу. З пропагування здорового способу життя й розвитку власної особистості.
Потрібно змінювати менталітет, набувати нові цінності, позбутись стереопитів. Пам'ятаймо про минуле, щоб мати краще майбутнє. Нехай усі помилки будуть для нас уроком. Бо нічого в нашому житті не дається просто так. Ми не повинні задавати собі питання "За що?", а "Для чого?". Всі події які відбуваються навколо нас не випадковість. Можливо, це знак для очищення нашого суспільства, як бур'янів на городі. Всі ми можемо вплинути на ситуацію. Заняття з йоги навчили мене, що маленькі зусилля дають великі результати.

Що ми можемо зробити?
1. Завжди залишайся людиною або закон бумеранга. Що віддаєш, те і отримуєш.
Якось я написала: "Вищий ступінь людської гуманності - ставитись до людей так, як ти хочеш, щоб ставились до тебе". Виявляймо повагу до себе та інших.
Доречним є вислів Ганді: "Якщо ти хочеш змінити світ - зміни себе". Ці слова вартують уваги і нам потрібно задуматись над цим. Багато хто говорить, що вже залежить від влади, а не від простих громадян. Я не поділяю цієї думки, тому що влада є лицем народу.

2. Я пропоную почати з виховання молодшого покоління, бо воно є рушійною силою в майбутньому. А батьки це приклад для своїх дітей. Коли починаєш з себе, твої діти будуть тебе наслідувати.  Освітні методи, на пострадянському просторі є давно застарілими. Результатом цього є велика кількість дипломів про вищу освіту, що не відповідають якості, трудова міграція та низькооплачувана робота. Теперішнє покоління не реалізоване, бо не є затребуваними, як спеціалісти. А відтак, не задоволені власним життям. Їхні батьки - живуть в ностальгії за "тими" часами. Тому треба почати з власного саморозвитку та вкладати в наших дітей найкраще.

3. "В здоровому тілі - здоровий дух". Давня приказка, котру треба пропагувати в сучасному суспільстві. Насамперед нація має бути здоровою - фізично, психологічно та духовно. Тому потрібно вести активний спосіб життя, заохочувати до спорту та показувати приклад іншим.
Щаслива людина - це здорова людина.
Актуальним також є питання екології. Треба перейняти досвід в норвежців - вони цінують і поважають природу, бережуть її. Можна взяти приклад в нідерландців, котрі до 2025 року мають намір відмовитись від автомобілів на паливі. Амстердам і Копенган - велосипедні столиці Європи. Працівники відомих компаній, європейські чиновники їздять на роботу на двоколісному другу, тому що бережуть довкілля.
Давайте навчимось не смітити в лісі, на вулиці, сортувати відходи, використувати ресурси ощадливо.

4. Навчитись жити чесно.
Бо як у нас може чесна влада, якщо ми самі живемо нечесно? Неофіційна робота, несплата податків, тіньова економіка, хабарництво, побутова корупція. Це ті звички, які потрібно викорінювати. Раз і назавжди.
Так, комусь це не вигідно, хтось не хоче, іншим байдуже. Тоді перестаньмо жалітись на низький рівень життя! Бо, як сказав Жозеф де Местро "Народ отримує таку владу, на яку заслуговує".

5. За все треба платити, або розплачуватись.
Слухаючи курс "Економіка для всіх"на сайті Prometheus автор говорить, що не може бути дешевих товарів і послуг, бо все одно за це хтось заплатить.
Безплатна медицина і освіта це залишки соціалістичного суспільства, де був міф, що всі рівні і держава дбає про своїх громадян. А чому б не створити умови, щоб люди мали можливість за це платити, а незахищеним особам допомагати?
Якщо не погодитись то і далі будемо відставати в розвитку науки, освіти та медицини. Про якість цих послуг я вже не говорю, а копупція буде процвітати.

6. Побудова нової моделі суспільства:
Я свідомий громадянин.
Працюю офіційно/ веду бізнес, сплачую податки,
Отримуюю високу з/п (прибуток).
Купую якісні товари і послуги.
Отримую соціальне і медичне страхування, якісні дороги, доступні кредити, високий рівень життя.

Все це не відбудеться за рік-два. Може потрібно буде десяток. Залежить все від того, як швидко прийде усвідомлення того, що ми самостійно впливаємо на наше життя.

Україна посідає 132-ге місце за рівнем якості життя в світі. В цій статті наведена цікава статистика для порівняння з іншими країнами. Подорожуючи, я зрозуміла, що віддаляючись від нашої держави є успішні країни, розвинені технології, здорові люди. Це означає, що не потрібно бути байдужими. Давайте не просто пишатись, що ми українці, а щось для цього робити. Можна навести багато прикладів перебудови системи для економічного розвитку. Але я зрозуміла, що ніхто нам не допоможе, як не ми самі.

Я хочу пишатись своєю розвиненою країною, мати можливість забезпечити своїх дітей усім необхідним, подорожувати світом, зростати професійно. Я завжди задаю собі питання, що я для цього роблю?
Я просто усвідомила, що несу відповідальність за своє життя. Я не перекдалаю цю відповідальність на інших та не сиджу в очікуванні змін. А перестала жалітись, бо що це дасть? "Під лежачий камінь вода не тече". (Народне прислів'я)

Націю може врятувати лише народження нової психології переможців, а не вічний стогін скривджених рабів та сльози. (Дмитро Донцов)

Цими словами я не хочу нікого переконувати, а просто висловлюю власну точку зору.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Відгук про концерт Океан Ельзи 11.06.2016 у Львові

На написання цього посту мене надихнув вчорашній концерт улюбленого гурту Океан Ельзи, що відбувся у Львові в рамках світового туру.

Відгук про книгу та фільм "Століття Якова"

Книгу Володимира Лиса я купила випадково, в книгарні натрапила, щось підказало: "Візьми". Читаючи зрозуміла, що моя книга. Інтуїція працює! Спочатку мені було важко розуміти поліську говірку, але потім звикаєш до місцевого діалекту. Вчитуєшся в книгу і важко відірватись. Прості та щирі герої, котрі боряться за право бути щасливими. Будують сім'ї, захищають свою території, боряться за власну свободу. Як повипробувала доля цих героїв, але вони зберегли в собі людяність. Пройшовши такий тернистий шлях, як головний герой Яків Мех, він не зламався. А витримав усі труднощі. Події роману відбуваються протягом його життя - від молодості до похилого віку. Герой спочатку закохується, розчаровується в коханні, тікає від нього, шукає розраду в інших. Далі одруження з польською шляхтанкою, війна, втрата, життя заради дітей. Потім бажання знайти спокій на старості літ та дожити до ста. Всі ці короткі тези поєднуються в гостросюжетний роман, який захоплює!  Я люблю історичні р

Цитати з книги "Фелікс Австрія" Софії Андрухович

До рук мені потрапила досить неординарна книга сучасної письменниці Софії Андрухович, яка відображує події Івано-Франківська в 19 ст. Дуже цікаво було читати розповіді про тогочасну епоху. Життя міста на Галичині в складі Австро-Угорщини описано з місцевим діалектом та легким тоном. Переживання героїв та їхні долі описує авторка. Найблільше сподобався виклад думок про різні аспекти життя та вищі теми. Відень, Австрія (фото з власного архіву)